آخرین اخبار : 

راه اندازی تلویزیون شهری -فرصت سرمایه گذاری۶٨

image

? تلویزیون شهری اصطلاحی است که به تابلو های بزرگی گفته می شود که در کنار چهار راه ها، اتوبان ها، بزرگراه ها، پارک ها و استادیوم های ورزشی بر روی دکل های بزرگی نصب شده و به صورت کاملا رنگی تصاویر ویدیویی را پخش می کند. تلویزیون شهری با کنار هم قرار گرفتن بلوک های ساخته شده در ابعاد کوچکتر ساخته می شود. هر کدام از بلوک ها از جزء دیگری تشکیل می شوند که ماژول LED نام دارد. تبلیغات محیطی یکی از قدیمی ترین روش های تبلیغاتی می باشد که استفاده از تلویزیون شهری در تبلیغات محیطی پرکاربرد می باشد تبلیغات محیطی به عناصر فیزیکی قابل اجرا جهت تبلیغات که در تیررس ببنندگان است اطلاق می گردد. تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها، فضاهای تبلیغاتی داخل مترو، بدنه اتوبوس ها و … گونه های مختلفی از تبلیغات محیطی بشمار می روند. یکی از مزیت های فوق العاده تبلیغات محیطی که سبب برتری آن نسبت به دیگر رسانه های تبلیغاتی گردیده این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده و چون نمی تواند چشم خود را از رنگ ها و طرح های اطراف خود بپوشاند. در تعریف محتوایی این رسانه میتوان اینگونه گفت : رسانه تبلیغات محیطی آگاهی و اطلاعات مخاطبان را نسبت به ورود یک محصول نو به بازار یا ارائه یک خدمت نو از سوی صاحبان خدمات برای مخاطبان آنان فراهم می آورد. مجوز های لازم جهت راه اندازی تلویزیون شهری برای نصب یک تلویزیون شهری به منظور تبلیغات عمومی ( تابلو تبلیغاتی ) ارائه پیشنهاد یک طرح به همراه مدارک مربوطه به شهرداری می باشد ، این طرح می تواند شامل جانمایی ، سایز ، شرایط کلی سرمایه گذاری باشد. پس از انجام مراحل اولیه که دریافت تاییدیه از سازمانهای دیگر مانند اداره برق و اداره راهنمایی و رانندگی ، طرح مربوطه در کمیسیون بررسی طرحهای شهرداری مطرح می شود و در صورت تصویب اقدام به برگزاری مزایده می شود ، در این مرحله شرکتی که بهترین پیشنهاد مالی و بهره برداری را به شهرداری ارائه دهد برنده مزایده خواهد بود . مرحله بعد مرحله بستن قرارداد می باشد، که شرایط کلی همکاری با شهرداری و همچنین نحوه پرداخت پول توسط شرکت بهره بردار را مشخص می کند. در صورت بسته شدن قرارداد همکاری مجوز نصب و بهره برداری توسط شهرداری صادر می شود و شرکت بهره بردار می تواند فعالیت نصب و تبلیغاتی خود را در چارچوب ضوابط قرارداد آغاز کند میزان سرمایه مورد نیاز جهت راه اندازی تلویزیون شهری با توجه به نوع تلویزیون مدنظر قیمتهای متنوعی از ۳ میلیون تومان بازای هر مترمربع تا بیش از ۲۵ میلیون تومان در هر مترمربع موجود میباشد، با فرض قیمت ۱۵ میلیون تومان در هر مترمربع هزینه راه اندازی یک تلویزیون شامل مانیتور و اجرای فونداسیون حدود ۲۰۰ میلیون تومان میشود. تعرفه هر ۱۰ ثانیه تبلیغات با ۱۵۰ بار تکرار در شبانه روز و با توجه به موقعیت مکانی تلویزیون در هر ماه حدود ۸۰۰ هزار تومان میباشد. عوارض سالیانه دریافتی شهرداری نیز با توجه به مکان اجرای طرح سالیانه ۳۰ میلیون تومان میباشد. پیش بینی میگردد در صورت استفاده از کیفیت مناسب تلویزیونها و استقرار آن در موقعیت مکانی مناسب کل سرمایه گذاری طرح در کمتر از ۲ سال برگشت یابد.  

نویسنده دکتر رضا لطفی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *