آخرین اخبار : 

طرح توجیهی تولید پوشاک کودک-فرصت سرمایه گذاری٢١۶

سالانه حدود یک میلیون و ۵۰۰هزار کودک در ایران متولد می‌شوند و با توجه به این میزان ولادت، بازار خوبی برای تولید پوشاک نوزادان مهیا است و برای هر نوزاد سالانه بیش از ۳۰ قطعه انواع لباس مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر تا سن ۱۱سالگی را هم به‌عنوان دوران کودکی به حساب بیاوریم، بیش از ۱۰میلیون نفر در این سنین قرار دارند و هر کودک سالانه حداقل به ۲۰قطعه لباس نیاز دارد. شاید همین اعداد و ارقام بتواند انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بازار پوشاک کودک باشد، البته به شرط آنکه معضل قاچاق لباس بچگانه حل شود و امنیت سرمایه‌گذاری به‌وجود بیاید.
اما برای راه‌اندازی یک کارگاه کوچک به ۱۰۰میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز است و در چنین کارگاهی می‌توان برای حداقل پنج‌نفر اشتغال‌زایی کرد. اما راه‌اندازی یک کارخانه بزرگ و دارای برند به بیش از ۱۰میلیارد تومان سرمایه اولیه نیاز دارد و می‌تواند برای بیش از ۱۰۰نفر اشتغال‌زایی داشته باشد. در کشور ما ۲۵ تا ۳۰درصد تولید پوشاک مربوط به پوشاک کودک است و سالانه حدود ۳۰هزار تن لباس بچگانه تولید می‌شود.
دوخت هر یک از قطعات پوشاک کودک ماشین‌آلات خاص خود را می‌خواهد زیرا دامنه لباس بچگانه مانند سایر سنین از لباس خانه تا لباس مجلسی را در برمی‌گیرد. این در حالی است که هیچ یک از ماشین‌آلات مورد نیاز در داخل کشور تولید نمی‌شود زیرا دانش فنی آن را در اختیار نداریم و از همین رو تولید این ماشین‌آلات کار مقرون به صرفه‌ای نیست و سرمایه‌بر است. صادقی با بیان این جملات، اضافه می‌کند: قیمت ماشین‌آلات از ۲‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان تا ۱۰۰میلیون تومان متغیر است و اغلب از چین، ژاپن، آلمان، سوییس و ترکیه وارد کشور می‌شوند.


 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *