آخرین اخبار : 

فیلم آموزشی الزامات سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد ISO 9001:2008

Untitled

فیلم آموزشی الزامات سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد ISO 9001:2008 Untitled دف از ارائه این آموزش، تشریح الزامات استاندارد ISO9001:2008 جهت سازمان ها و شرکت هایی است که تمایل به استقرار و نگهداری در چارچوب این سیستم تضمین کیفیت دارند تا فرایندهای سازمان خود را به سمت بهبود مستمر و تعالی سازمانی و ارزش افزوده سوق دهند. امروزه سازمان ها و موسسات به دلیل منافع بسیار حاصل از استقرار این سیستم ها علاقه زیادی به اجرای سیستم مدیریت کیفیت نشان می دهند. استاندارد ایزو ۹۰۰۱ ویرایش سال ۲۰۰۸ میلادی به راحتی میتواند برآورده شدن نیازهای مشتریان را که در نتیجه ایجاد رضایت و بالا بردن اعتماد او نسبت به سازمان پدید می آید تضمین نموده با توجه به نگرش فرایندگرائی تمام فعالیتهای سازمان را در رابطه با مشتری مداری سوق دهد. این استاندارد با هر نوع فعالیتی که سازمان انجام میدهد سازگار شده و سازمان میتواند براحتی این تطابق را ایجاد نماید. یک سازمان با اخذ گواهینامه ایزو بیان می نماید که سیستم مدیریت آن توسط اشخاص حقوقی (CB) بیطرفی مورد ممیزی و بازرسی قرار گرفته است بنابراین اعتماد مشتری به چنین سازمانی بیش از سازمانهای دیگر است. شایان ذکر است که منافع حاصل از استقرار سیستم در یک سازمان فقط به کسب اعتماد مشتری و دستیابی به سهم بیشتر در بازار خلاصه نمی شود بلکه منافع بسیاری برای مدیریت سازمان در پی خواهد داشت که برخی از آنها به شرح ذیل می باشد.
  • بهبود در برنامه ریزی سازماندهی و کنترل سازمان توسط مدیریت
  • بازاریابی مؤثر و کارآمد در جهت افزایش تعداد مشتریان
  • بالا بردن سطح رضایت مشتریان از طریق ایجاد اطمینان بیشتر و ارائه خدمات بهتر به آنان
  • اعمال کنترل های مؤثر بر فرایندها و بهبود روش ها
  • کاهش هزینه ها، ضایعات، دوباره کاری ها و تعداد خطاها
  • بهبود کیفیت و نحوه ارائه خدمات

سرفصل های مورد بحث:

  • مقدمه در ارتباط با استاندارد و سیستم ها
  • تشرح الزامات استاندارد
    • کلیات
    • فرآیند گرایی
    • ارتباط با ISO 9004
    • سازگاری با سایر سیستمهای مدیریت
  • دامنه کاربرد
    • کلیات
    • کاربرد
    • استاندارد مرجع
  • واژگان و تعاریف
    • الزامات عمومی
    • الزامات مستند‌سازی
      • کلیات
      • نظامنامه
      • کنترل مستندات
      • کنترل سوابق کیفیت
  • مسئولیت، اختیار و ارتباطات
    • مسئولیت و اختیار
    •  نمایندة مدیریت
    • انتقال اطلاعات درون سازمان
  • بازنگری مدیریت
    • کلیات
    • ورودی به بازنگری مدیریت
    • خروجی از بازنگری مدیریت
  • تعهد مدیریت
  • مشتری محوری
  • خط مشی کیفیت
  • طرح‌ریزی
    • اهداف کیفیت
    • طرح‌ریزی سیستم مدیریت کیفیت
  • فراهم‌آوری منابع
  • منابع انسانی
    • کلیات
    • صلاحیت، آموزش و آگاهی
  • زیر ساخت
    • محیط کار
    • طرح‌ریزی تحقق محصول
    • فرآیندهای مرتبط با مشتری
  • طراحی و توسعه
    • خرید
    • تولید و ارائه خدمات
    • کنترل تجهیزات پایش و اندازه‌گیری
    • کنترل محصول نامنطبق
  • تحلیل داده‌هـا
    • بهبود
    • بهبود مستمر
    • اقدامات اصلاحی
    • اقدامات پیشگیرانه
  • پایش و اندازه‌گیری
    • رضایت مشتری
    • ممیزی داخلی
    • پایش و اندازه‌گیری فرآیندها
    • پایش و اندازه‌گیری محصول
  • مشاهده نمایید

نویسنده دکتر رضا لطفی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *